• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • School of Medicine
    • Theses/Dissertations
    • View Item
    •   DSpace Home
    • School of Medicine
    • Theses/Dissertations
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ‫بررسی میزان رضایتمندی و عوامل مرتبط با آن در مراجعین درمانگاههای وابسته به دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

    Thumbnail
    View/Open
    out.pdf (63.07Kb)
    dublin_core.xml (4.630Kb)
    Author
    ‫خدیجه اسودی شیره جینی
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    ‫سابقه و هدف : رضایت بیمار از خدمات دریافتی یکی از مهمترین ارکان سامانه های ارتقای کیفیت کار مراکز آموزشی درمانی و در نتیجه افزایش جذب بیمار می باشد . این تحقیق به منظور بررسی رضایتمندی از خدمات دندانپزشکی و عوامل مرتبط در بیماران مراجعه کننده به درمانگاههای وابسته به دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در سال‭1389‬ طراحی شد . مواد و روش : مطالعه به روش‭Cross Sectional‬ انجام گرفت‭389‬ بیمار از کلینیک های درمانی وابسته به دانشکده بهفر و قاضی طباطبایی با روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند . پس از توجیه و جلب رضایت بیماران نسبت به شرکت در تحقیق پرسشنامه در اختیار بیماران قرار گرفت و میزان رضایت آنان نسبت به خدمات دریافتی بررسی و ثبت شد . رضایتمندی با‭23‬ شاخص از جمله دوری راه، زمان توقف در اتاق انتظار، هزینه های درمان ، . . . در یک طیف‭4‬ گزینه ای کاملا راضی ، راضی ، ناراضی ، کاملا ناراضی سنجیده شد و نقش عوامل مرتبط با عدم رضایت با آزمون کای دو مورد قضاوت آماری قرار گرفت . یافته ها : در مجموع‭124‬ نفر‭9/31‬ درصد کاملا راضی ،‭207‬ نفر‭3/53‬ درصد راضی ،‭51‬ نفر‭1/13‬ درصد ناراضی و‭6‬ نفر‭5/1‬ درصد کاملا ناراضی بودند . بیشترین رضایتمندی مربوط به درمانگاه بهفر به میزان‭9/85‬ درصد و کمترین آن دردرمانگاه قاضی طباطبایی‭5/84‬ درصد گزارش شد . بیشترین عدم رضایت مربوط به عدم آموزش بهداشت‭40 - 42‬ درصد ، مدت زمان انتظار‭35 - 42‬ درصد است . درحالیکه کمترین عدم رضایت در درمانگاه بهفر نسبت به رعایت بهداشت کلینیک در مقایسه با مراکز دولتی‭1‬ درصد و کمترین آن در درمانگاه قاضی طباطبایی برخورد دندانپزشک و پرسنل‭5/1 - 2‬ درصد می باشد . نتیجه گیری : میزان رضایتمندی بیماران درمانگاههای وابسته به دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درحد قابل قبول می باشد اما باتوجه به مواردی از عدم رضایت در بیماران و عواقب مشخص آن ، اقدامات لازم برای کاهش این مشکل توصیه می شود . کلمات کلیدی : رضایتمندی بیمار ، درمانگاه های وابسته به دانشگاه ، کلینیک دندانپزشکی
    Collections
    • Theses/Dissertations

    Contact Us | Send Feedback
     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Contact Us | Send Feedback