• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • School of Medicine
    • Theses/Dissertations
    • View Item
    •   DSpace Home
    • School of Medicine
    • Theses/Dissertations
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ‫ارزیابی ارتباط بین برنامه آموزش خانواده با پیگیریهای درمانی در دو بخش روانپزشکی بیمارستانهای امام حسین ( ع‭(‬ و طالقانی در فاصله بهمن ماه‭ ۱۳۸۲ ‬لغایت بهمن‭۱۳۸۳ ‬

    Thumbnail
    View/Open
    out.pdf (61.93Kb)
    dublin_core.xml (3.471Kb)
    Author
    ‫کیوان همتی
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    ‫بسیاری از مطالعات بین المللی این واقعیت را نشان داده‌اند که میزان بالای ابراز عواطف که در انتقاد ،توجه بیش از حد وخصومت از طرف خانواده به فرد بیمار نمود پیدا میکند از مهمترین عوامل پیش بینی کننده عود در طیف اسکیزوفرنی وبیماری خلقی می باشد‭۰ ‬برنامه اموزش خانواده در بیمارستانهای امام حسین وطالقانی به عنوان مراکز پیشروی کشور در بکار گیری این روش با هدف کاهش در میزان عود وبستری مجدد وکاهش تنش در خانواده های بیماران با تشخیص اختلات سایکوتیک وخلقی دو قطبی از سال‭۱۳۸۲ ‬اغاز گردیده است‭ ۰ ‬تحقیق حاضر به روش‭(historical cohort)‬صورت گرفت۰دادهها توسط فرم اطلاعاتی به وسیله تماس تلفنی با خانواده واستفاده از پرونده بستری گرد اوری شدنددادهها از سه گروه شامل بیمارانی که خانواده هایشان در برنامه شرکت کرده بودند ودر فاصله بهمن‭۸۲‬لغایت بهمن‭ ۸۳ ‬بستری شده بودند گروهی که در همان فاصله زمانی بستری شده وخانواده هایشان شرکت ننموده بودند وبیماران بستری سال قبل از اغاز برنامه گرد اوری شد‭ ۰‬مطالعه حاضر به این نتیجه رسید که برنامه اموزش خانواده اجرا شده با اینکه فاقد اجزای حداقل وطول مدت لازم از نظر برخی مطالعات بود با این حال حداقل در کاهش بستری مجدد موثر واقع شد واین تحقیق می تواند در نشان دادن اجزای حداقل مداخلات خانوادگی راهگشا باشد ۰
    Collections
    • Theses/Dissertations

    Contact Us | Send Feedback
     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Contact Us | Send Feedback