• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Faculty of Medical Education
    • E-Learning
    • Thesis[FME]
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Faculty of Medical Education
    • E-Learning
    • Thesis[FME]
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارزشیابی گزارشات صبحگاهی در بخش های بالینی بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بر اساس استاندارد ها

    Evaluation of Morning Reports in clinical Teaching wards of Shahid Beheshti University of Medical Sciences and Health Services according to standards.

    View/Open
    Cover-Thesis-Arab-Maliheh.pdf (20.45Kb)
    Abstract-Thesis-Arab-Maliheh.pdf (79.43Kb)
    Thesis-Arab-Maliheh.pdf (512.6Kb)
    Article-Arab-Maliheh.pdf (165.3Kb)
    Date
    2012-01-01
    Author
    عرب, ملیحه
    Arab, Maliheh
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    چکیده: زمینه تحقیق: در یک پروژه ملی استاندارد های آموزش بالینی پزشکی در حوزه های مختلف از جمله گزارش صبحگاهی شامل 57 استاندارد (19 مورد باید و 38 مورد بهتر است ) در کشور تعیین شده است. هدف : این بررسی در نظر دارد که وضع موجود استانداردهای فوق الذکر را در گزارشات صبحگاهی مراکز آموزشی د. ع. پ. شهید بهشتی تعیین کند. روش مطالعه : مطالعه به صورت مقطعی به مشاهده 73 مورد گزارش صبحگاهی بخش های آموزشی در 5 بیمارستان د. ع. پ. شهید بهشتی پرداخته و با استفاده از سه فهرست وارسی شامل مشاهده توسط کارشناس خبره ( 1 ) ، مصاحبه ساختارمند با معاون آموزشی یا رئیس بخش ( 2 ) و دستیار ارشد ( 3 ) و همچنین بررسی مستندات ، 57 استاندارد باید و بهتر است را ارزیابی کرده است. نتایج :میانگین استانداردهای د. ع. پ. شهید بهشتی در موارد باید 68.8% و بهتر است 51.86% بوده است در تحت گروه جراحی و غیر جراحی میانگین استانداردها به ترتیب در مورد باید 67.64% و 69.48% و در مورد بهتر است به ترتیب 52.76% و 51.34% را کسب کرده است . بحث و نتیجه گیری : وضعیت موجود استاندارد های گزارش صبحگاهی د. ع. پ. شهید بهشتی نیاز به ارتقا دارد . کلید واژه ها : Morning report, Standard, Evaluation.
     
    Abstract: Background: In a national project medical education standards had been defined. In morning report category, 57 standards ( 19 should and 38 better to be items) are reported. Purpose: This study is to determine existing situation of morning report standards in teaching wards of Shahid Beheshti U. M. S. H. S. Methods: This is a cross – sectional study in 73 morning reports in 5 teaching hospitals. Evaluation of 57 standards is based on 3 checklists including 1 ( observation by expert ), 2 ( interview result of ward administer) , 3 ( interview result of chief resident ) and review of documents. Results: Mean standards of morning reports in Shahid Beheshti U. M. S. H. S. is 68.8 % in should and 51.86% in better to be items. In surgery and non- surgery subgroups , Mean should standards were 67.64% and 69.48% and better to be standards were 52.76% and 51.34% respectively . Conclusion: Existing situation of morning report standards in Shahid Beheshti U. M. S. H. S. need to be improved. Keywords: Morning report, Standard, Evaluation.
     
    Collections
    • Thesis[FME]

    Contact Us | Send Feedback
     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Contact Us | Send Feedback