• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Faculty of Medical Education
    • E-Learning
    • Thesis[FME]
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Faculty of Medical Education
    • E-Learning
    • Thesis[FME]
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی مشكلات برنامه آموزشي از دیدگاه دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي البرز در سال1390

    Examine The Problems Of The Educational Program Of Students' Opinion On Alborz University Of Medical Sciences In 1390

    View/Open
    Cover-Thesis-BahmaniSamangani-Leila.pdf (184.3Kb)
    Abstract-Thesis-BahmaniSamangani-Leila.pdf (500.8Kb)
    Thesis-BahmaniSamangani-Leila.pdf (2.927Mb)
    Date
    2011-01-01
    Author
    بهمنی سمنگانی, لیلا
    BahmaniSamangani, Leila
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    چکیده: زمینه: برنامه هاي آموزشي از اجزاي بسياري تشكيل شده اند كه در مسیر اجرای آن مشکلاتی برای دانشجویان به عنوان بخش هايي از يك سيستم آموزشی پیش خواهد آمد که خود آنها مي توانند با نظرات ارزشمند خود راه گشاي مشکلات موجود باشند. هدف : تعيين مشكلات برنامه آموزشي از دیدگاه دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي البرزمی باشد. روش مطالعه: جامعه مورد بررسی تعدادی از دانشجويان دختر و پسر مشغول به تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی البرز در مقطع كارداني و كارشناسي مي باشند.با روش نمونه گیری طبقه ایی متناسب با سهم که با توجه به تعداد دانشجویان و رشته های مختلف، تعداد 234 نفر مورد مطالعه قرار گرفتند. ابزار مطالعه پرسشنامه محقق ساخته بر گرفته از متون استاندارد و مطالعات قبلی در دو بخش ویژگیهاي دموگرافیک و سؤالات مرتبط با اجزاء مختلف یک برنامه آموزشی با ضریب آلفای کرونباخ 85% در نظر گرفته شد. پس از جمع آوری پرسشنامه ها، داده های حاصل با استفاده از نرم افزار آماری SPSS تجزیه و تحلیل شد. یافته ها : در حالت کلی ، مشکلات مربوط به اساتید و مدیریت حوزه آموزشی و برنامه ریزی دارای بیشترین وزن و مشکلات انگیزشی دارای کمترین وزن می باشند. در تمامی حوزه ها میانگین نظرات دانشجویان مقطع کارشناسی، پایین تر از دانشجویان مقطع کاردانی و مشکلات دانشگاهی از نظر دانشجویان مونث بیشتر از دانشجویان مذکر می باشد.(p<0/05 ) بحث و نتیجه گیری: نتایج نشان داد که دانشجویان ترم های بالاتر با مشکلات بیشتری مواجهه می شوند در نتیجه با توجه به مطالعاتی مشابه که در جهت ارتقا و برطرف نمودن مشکلات دانشجویان انجام شده به نظر میرسد که مدیریت دانشگاه در سطوح مختلف از نتایج حاصل از این ارزشیابی در آینده به عنوان خط مشی ارتقا کیفیت برنامه ریزی آموزشی استفاده کنند. کلیدواژه ها: برنامه آموزشی، دیدگاه دانشجویان، مشکلات آموزشی.
    Collections
    • Thesis[FME]

    Contact Us | Send Feedback
     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Contact Us | Send Feedback