Show simple item record

Title:

dc.contributor.authorخشنودی, رامینfa_IR
dc.contributor.authorKhoshnoodi, Ramin
dc.date.accessioned2015-01-06T17:16:12Zen_US
dc.date.available2015-01-06T17:16:12Z
dc.date.issued2012-01-01
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/18977
dc.description.abstractچکیده: زمینه: اضطراب امتحان یک پدیده شایع در میان دانشجویان و از جمله مشکلات نظام آموزشی محسوب می شود. با توجه به تاثیر اضطراب امتحان بر عملکرد تحصیلی افراد این مطالعه با هدف بررسی اضطراب امتحان و ارتباط آن با عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در درس آمار انجام شده است. روش ها: در این مطالعه توصیفی- تحلیلی جامعه مورد پژوهش شامل تمام دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشکده های پرستاری – مامایی، پیراپزشکی و بهداشت که در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در سال تحصیلی 92-91 بوده و واحد درسی آمار را اخذ کرده اند. از 231 دانشجوی شرکت کننده در این مطالعه 157 دانشجو (67/9%) مونث و 74 دانشجو (32/1%). این تعداد به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شده و پرسشنامه ساراسون را که حاوی 37 ماده سؤالی است، تکمیل نمودند. داده ها با استفاده از روش های آماری توصیفی و استنباطی توسط spss 16 تجزیه و تحلیل شد. یافته ها: طبق نتایج به دست آمده از این مطالعه بین سطح اضطراب و نمره ی درس آمار ارتباط معنی داری وجود ندارد. به علاوه، اختلاف آماری معنی داری بین سطح اضطراب و جنسیت مشاهده شد (p=0/012). بین دو گروه مجرد و متاهل با میزان اضطراب اختلاف آماری معنی داری به دست نیامد (p=0/175). همچنین طبق نتایج به دست آمده از این مطالعه مشخص شد که بین میزان اضطراب و دانشکده های مختلف مورد بررسی تفاوت آماری معنی داری مشاهده نشد (p=0/246). علاوه بر این، بیشترین میزان اضطراب شدید را دانشجویان رشته ی بهداشت عمومی و پس از آن بهداشت حرفه ایی تجربه کرده بودند. با این حال تفاوت آماری معنی داری بین رشته های مختلف و میزان اضطراب دانشجویان مشاهده نشد (p=0/185). نتیجه گیری: نظر به شیوع بالای اضطراب امتحان در دانشجویان، توصیه می شود ضمن توجه ویژه به این پدیده، پژوهش های بیشتری جهت شناسایی عوامل مرتبط با آن و ارایه ی راهکار هایی جهت کاهش آن در دانشجویان انجام گیرد. کلید واژه ها: اضطراب امتحان، آمار، امتحان، عملکرد تحصیلیfa_IR
dc.description.abstractAbstract: Introduction: Test anxiety, a common phenomenon among college students, is one of the problems of educational systems. Because test anxiety affects academic performance, this study was performed to determine test anxiety and its relationship with academic performance among Kermanshah medical sciences students in the year of 2012. Methods: In this descriptive- analytical study, we investigated all of students [N=231, 157 female students (67.9%) and 74 male students (32.1%)] that studying in nursing, para-medicine and public health colleges who get the biostatics unit in the 2012. This students were full the Sarason questionnaire which include 37 question. The data were analyzed by descriptive and inferential satistics using SPSS-16 software. Result: According to our results, there is no significant difference between test score and test anxiety. Further, there is a significant difference between sex and test anxiety (P= 0.012). There is no significant difference between test anxiety and marriage and non-mirage students (P=0.175) and also, different colleges (P=0.246). Most test anxiety were seen in public health followed by professional health but, there is no significant difference between test anxiety and degree (P=0.185). Conclusion: Regarding the high prevalence of test anxiety in students, far further research is recommended to identify factors relevant to this phenomenon and to present strategies to reduce it. Key words: Test anxiety, Academic performance, Biostatics Tests.en_US
dc.publisherFMEen_US
dc.subjectسال 92fa_IR
dc.titleبررسی ارتباط میزان اضطراب دانشجویان قبل از امتحان با عملکرد تحصیلی آنان در درس آمار حیاتی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه (دانشکده های پرستاری- مامائی، بهداشت، پیراپزشکی) در سال 1391fa_IR
dc.titleTitle:en_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record