Search
Now showing items 1-10 of 56
بررسی نظرات دانشجویان رشته پرستاری و صاحب نظران آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مورد نحوه ارائه دروس علوم پایهTitle:
(FME, 2013-01-01)
چكيده:
زمينه تحقيق: برنامه ريزي در آموزش علوم پزشكي به دليل ماهيت خاص و توجه به سلامت جامعه نيازمند توجه فوق العاده است. برنامه آموزشي مهمترين عامل در آموزش است كه در دانشگاه ها بايد مد نظر قرار گيرد و در صورتي كه ...
مقایسه وضعیت اجتماعی اقتصادی خانواده دانشجویان پزشکی با دانشجویان کارشناسی اتاق عمل ، بهداشت محیط و کاردانی بهداشت حرفه ای دانشگاهComparison Of Socioeconomic Status Between Medical Students And College Students Entering Mashhad University Of Medical Sciences In 2011
(FME, 2013-01-01)
چكيده:
زمينه تحقيق: بررسي علل موثر در ورود دانش آموزان به يك رشته تحصيلي پس از پايان تحصيلات مقطع متوسطه، مي تواند در برنامه ريزي هاي آموزشي و هدايت تحصيلي آنها مفيد باشد. در بسياري از موارد، اين علل خارج از اراده و ...
مرور ادغام یافته شواهد بر اساس مدل کوپر بر نقد خبرگی مداخلات کاردرمانی دست در بهبود عملکرد دست بیماران سکته مغزیIntegrative Review Of Occupational Therapy Intervention Content In Hand And Upper-Limb Rehabilitation In Stroke Patients Expert Opinions& Cooper Modle
(FME, 2013-01-01)
چکیدده:
زمینه: سکته مغزی سندرومی با شروع حاد و نوعی نقص نورولوژیکی است که مهمترین عامل ناتوانی در بزرگسالان به شمار می آید. 30 تا 40% بازماندگان سکته مغزی دارای ناتوانی شدید هستند. از مهم ترین این عوارض اختلال عملکردی ...
بررسی میزان تحقق استانداردهای WFME در دوره های دستیاری دانشگاه علوم پزشکی بقیه ا... (عج)Review The Establishment Level Of Medical Postgraduate Education Standards In The Residency At Medical University Of Baqiyatallah According To The International Standards Of Medical Education
(FME, 2013-01-01)
چکیده:
زمينه تحقيق: در سند چشم انداز بيست ساله و برنامه پنجم توسعه كه با هدف ارتقاي جايگاه جهاني ايران تدوين گرديده، بر بهداشت و درمان تأكيد مي شود. يكي از معتبرترين الگوهاي اعتباربخشي بين المللي در آموزش پزشكي، الگوي ...
بررسی روابط بین تجربه دوره تحصیلی، رویکردهای یادگیری و مطالعه و نتایج یادگیری در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان سال 1392The Survey Of Relationship Between Course Experience, Learning And Studying Approaches And Learning Outcomes At Rafsanjan University Of Medical Sciences In 2013
(FME, 2013-01-01)
چكيده:
زمينه تحقيق: نتايج يادگيري از اهداف مهم آموزشي دانشگاه ها مي باشند. اين نتايج تحت تأثير رويكردهاي يادگيري قرار مي گيرند. رويكردها نيز از عواملي هستند كه خود تحت تأثير محيط ياددهي- يادگيري و تجربه دانشجويان از ...
بررسی شیوع سطوح وانواع مدل های ادغام محتوا در برنامه درسی کارشناسی پرستاری دانشگاه های برتر جهانTitle:
(FME, 2013-01-01)
چکیده:
مقدمه : در طی یک دهه گذشته در دنیا تحولات، تغییرات و اصلاحات آموزشی و جهت گیريهاي کاملاً نوینی در موسسات آموزشی در خصوص برنامههاي درسی مرتبط با نظام سلامت و ارائه خدمات بهداشتی رخ داده است. تدوین برنامههاي ...
تبیین مفهوم حرفه ای شدن از دیدگاه مدرسین دائشگاه علوم پزشکی بوشهر در سال 1391Neursing Professional Criteria For Baccalaureate Nursing (Bsn) Of Nursing Faculty Members' Viewpoint In Bushehr University Of Medical Sciences 2012
(FME, 2013-01-01)
چکیده:
وظايف شغلي گروه هاي حرفه اي در سيستم سلامت در اثر افزايش تقاضاي براي ارتقاء كيفيت مراقبت از بيماران، دچار تغييرات مهمي گرديده است. پرستاري نيز در سالهاي اخير دستخوش تغييرات زيادي در فرايند حرفه اي شدن گرديده ...
طراحی آموزش ضمن خدمت سوپروایزرهای آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتیIn-Service Instructional Design Of Education Supervisors In Shahid Beheshti University Of Medical Science
(FME, 2014-01-01)
چكيده:
زمينه تحقيق : بسياري از زمينه هاي علوم پزشكي در حال پيشرفت و تغييرات سريع است. يكي از راههاي اصلي مقابله با اين
تغييرات روزمره ، حفظ توانايي و مهارت هاي عملكردي صاحبان اين حرف در زمينه پيشرفت هاي جديد است. در ...
فرآیند تدوین و اجراي راهنماي یادگیري آموزشی جهت مدیریت خطاهاي پزشکی دستیاران زنان و زایمانDesigning An Instructional Guideline On Common Medical Errors For Gynecology And Obstetrics
(FME, 2013-01-01)
چکیده:
مقدمه
خطاهاي پزشکی یکی از مشکلات عمده بهداشت ودرمان در جهان است که سالانه سبب مرگ ومیر و عوارض جسمی و روحی براي بیماران و سایر افراد خانواده و به طبع آن جامعه می شود. این مطالعه با هدف تعیین مهمترین خطاهاي پزشکی ...