Browsing E-Learning by Title
Now showing items 1-20 of 127
-
Developing the One-Minute Preceptor
(bmj, 1996-01-01) -
ارائه سازوکارهای افزایش انعطاف پذیری آموزش علوم پزشکی ایران در مقابل نیازهای در حال تغییر محیطی
(FME, 2010-01-01)چکیده: این پایان نامه در چند مرحله به انجام رسید. مرحله اول پژوهش؛ بررسی مفهوم انعطاف پذیری در سطح تحلیل سه گانه سازمانی، گروههای آموزشی و اعضاء هیئت علمی و مدیران دانشگاه ها تعیین عوامل اثرگذار بر انعطاف پذیری گروه ... -
ارائه مدل و طراحی مراکز بهداشتی درمانی آموزشی بر اساس اصول طبابت مبتنی بر شواهد
(FME, 2013-01-01) -
ارتباط بین سلامت معنوی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قم در سال 1390
(FME, 2012-01-01)چكيده: زمينه تحقيق: سلامت معنوي افراد جامعه، خصوصا اقشار موثر و سازنده ي آن، لازمه ي پويايي، بالندگي و اعتلاي آن جامعه است. نقش برجسته و منحصر به فرد دانشجويان به عنوان مديران و سازندگان آينده ي هر جامعه، ضرورت تامين ... -
ارتقاء فرآيند گزارش صبحگاهی در دپارتمان داخلی بیمارستان امام رضا(ع)
(FME, 2014-08-01)چکیده: زمینه تحقیق: گزارش صبحگاهي یکی از روشهای رایج آموزشی در آموزش پزشکی است که بویژه در طب داخلی از اهمیت بیشتری برخوردار است. برای اجرای گزارش صبحگاهي مراحلی در نظر گرفته شده است که آگاهی از این مراحل سیر یادگیری ... -
ارزشیابی دوره آموزش مجازی برنامه MPH پزشک خانواده در دانشگاه علوم پزشکی شیراز
(FME, 2013-01-01)چكيده: زمينه و هدف: دوره مديريت عالي بهداشت عمومي كه به اختصار MPH ناميده مي شود با هدف توانمندسازي پزشكان خانواده شاغل در نظام سلامت كشور ايران طراحي شده است. محتواي آموزشي اين دوره در ارتباط با مديريت، حفظ و ارتقاي ... -
ارزشیابی کتابهای آموزشی زبان انگلیسی از دیدگاه دانشجویان و استادان : سه کتاب درسی انگلیسی برا ی اهداف ویژه
(FME, 2014-01-01)چکیده: ارزشیابی کتابهای آموزشی زبان انگلیسی از دیدگاه دانشجویان و استادان: سه کتاب درسی انگلیسی برای اهداف ویژه زمینه تحقیق: ارزشیابی کتابهای درسی در نظامهای آموزشی به طور عام و در آموزش زبان انگلیسی به طور خاص از اهمیت ... -
ارزشیابی گزارشات صبحگاهی در بخش های بالینی بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بر اساس استاندارد ها
(FME, 2012-01-01)چکیده: زمینه تحقیق: در یک پروژه ملی استاندارد های آموزش بالینی پزشکی در حوزه های مختلف از جمله گزارش صبحگاهی شامل 57 استاندارد (19 مورد باید و 38 مورد بهتر است ) در کشور تعیین شده است. هدف : این بررسی در نظر دارد که ... -
ارزيابي ومقايسه محيط هاي آموزشي باليني از ديدگاه دستياران در مراکز آموزشي درماني دانشگاه علوم پزشكي تبريز
(FME, 2012-01-01)چکیده: زمینه تحقیق: محیط آموزشی بالینی، عامل بسیار موثری در یادگیری مبتنی بر کار محسوب می شود. ارزیابی چنین محیطی، نمایی از عملکرد بخش های بالینی ارائه می دهد. الگوی PHEEM به عنوان یک ابزار تشخیصی برای ارزیابی کیفیت ... -
ارزیابی تکوینی دستیاران تخصصی از دیدگاه دستیاران و اساتید آنها در سال 1390
(FME, 2013-01-01)چکیده: زمینه تحقیق: آزمون تکوینی در طول دوره آموزشی، یعنی زمانی که هنوز فعالیت آموزشی مدرس در جریان است و با هدف شناسایی نقاط ضعف و قوت فراگیران و هدایت آنها صورت می گیرد. هدف: هدف از انجام این پژوهش تعیین ارزیابی ... -
ارزیابی میزان آمادگی برای اجرای دوره های آموزش مجازی در دانشگاه علوم پزشکی اراک
(FME, 2014-01-01)چکیده: زمینه تحقیق: کاربرد آموزش مجازی درآموزش پزشکی به عنوان یکی از مسائل کلیدی توسعه فناوری اطلاعات در شرایط فعلی وبه عنوان یک چالش در آینده مطرح است. دانشگاههای علوم پزشکی ناگزیر به سازگاری با سیر تحولات و تغییرات ... -
بازنگری درس تربیت شنوایی بر اساس آموزش مبتنی بر توانمندی
(FME, 2012-01-01) -
بررسي ارتباط رويكردهاي يادگيري با پيشرفت تحصيلي دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي شاهرود سال 1390
(FME, 2012-01-01)چکیده: زمينه تحقيق: شتاب تغيير و تحول در جهان امروز در زمينه هايي چون فناوري و اطلاعات شرايط پيچيده اي ايجاد كرده و توانايي انسان در يادگيري است كه موفقيت در اين شرايط را ميسر مي سازد. نتايج مطالعات گذشته نشان دهنده ... -
بررسي تطبيقي ژورنال كلاب هاي مبتني بر شواهد با ژورنال كلاب هاي سنتي در آموزش مهارت نقد مقاله به دستياران طب اورژانس
(FME, 2014-01-01)چكيده: زمينه تحقيق: معمولا نقد مقالات در روش ژورنال كلاب سنتي به صورت نظام مند صورت نمي گيرد. در دو سه دهه اخير ژورنال كلابي براساس طبابت مبتني بر شواهد طراحي شده است كه نقد مقالات براساس يك تفكر نقادانه و نظام مند ... -
بررسي ديدگاه اعضاي هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي اردبيل از اثربخشي برنامه هاي توانمندسازي روش تدريس
(FME, 2013-01-01)چكيده: زمينه و هدف: رسالت اصلي دانشگاه هاي علوم پزشكي، تربيت نيروي انساني براي ارتقاي سلامت جامعه است. اعضاي هيات علمي دانشگاهها براي تحقق اين هدف آموزشي خود نيازمند برنامه هاي مناسب براي افزايش آگاهي به فنون و روش هاي ... -
بررسي عملكرد پزشكان عمومي شهر اصفهان در زمينه مديريت چاقي و اضافه وزن و ارايه راهكار
(FME, 2013-01-01)چكيده: زمينه تحقيق : چاقي و اضافه وزن يكي از مهمترين مشكلات بهداشتي دنياي امروز به شمار مي رود . علي رغم نقش مهم پزشك عمومي به عنوان اولين مرجع در سيستم ج ديد بهداشتي درماني كشور، مطالعه اي در زمينه بررسي عملكرد پزشكان ... -
بررسي موانع موجود جهت ادغام علوم رفتاري و اجتماعي در برنامه درسي پزشكي عمومي و راهكارهاي پيشنهادي ارائه شده جهت غلبه بر آنها :مرور نظام مند متون
(FME, 2013-01-01)چكيده: زمينه تحقيق: دلايل مستندی جهت داشتن دانش و مهارت در علوم رفتاری و اجتماعي برای تمامي پزشكان بیان گرديده است. دانشجوی پزشكي که در خصوص علوم رفتاری و اجتماعي آموزش ديده است، به طور مؤثرتری قادر به تشخیص رفتارهای ... -
بررسي نظرات بهورزان شاغل در حوزه معاونت هاي بهداشتي دانشگاه هاي علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني سراسر كشور از توانايي خود در انجام بسته خدمتي
(FME, 2013-01-01)چکیده: زمینه تحقیق: در نظام بهداشت و درمان کشور اولين رده نيروي انساني در صف مقدم ارايه مراقبتهاي بهداشتي درماني در روستاها بهورزان هستند. تغيير در الگوي بيماريها ما را ناگزير از تحول در تکنيكهاي خدمت رساني و ارتقاء ... -
بررسی تاثیر شیوه های آموزش بحث گروهی ، سخنرانی ومطالعه خود محور راهنمای کشوری مبارزه با بیماری سل بر دانش پزشکان
(FME, 2013-01-01)چکیده: مقدمه: آموزش یکی از بنیادی ترین نیازهای جوامع بشری و از محورهای توسعه پایدار است.استفاده از روشهای متنوع آموزش در دنیای پیچیده امروز امری بدیهی بوده و گزینش روش آموزش در هر مرحله از یادگیری حائز اهمیت است . هدف: ...