E-Learning
Browse by
Collections in this community
Recent Submissions
-
بررسی مقایسهای برنامه آموزشی کارشناسی ارشد شنواییشناسی دانشگاههای ایران و چند دانشگاه منتخب خارج از ایران
(FME, 2013-01-01)چکیده: مقدمه: کیفیت آموزش در هر برنامه ای ارتباط مستقیم با برنامه درسی مورد استفاده دارد. ارزیابی و بازنگری مرتب برنامه نیازمند تاسیس نهادی خاص است که با توجه به هزینه های مالی و معنوی مربوطه (به ویژه برای تعیین ... -
ارتقاء فرآيند گزارش صبحگاهی در دپارتمان داخلی بیمارستان امام رضا(ع)
(FME, 2014-08-01)چکیده: زمینه تحقیق: گزارش صبحگاهي یکی از روشهای رایج آموزشی در آموزش پزشکی است که بویژه در طب داخلی از اهمیت بیشتری برخوردار است. برای اجرای گزارش صبحگاهي مراحلی در نظر گرفته شده است که آگاهی از این مراحل سیر یادگیری ... -
بررسی تاثیر بازخورد در آموزش دانشجویان پرستاری
(FME, 2015-05-01)چکیده: زمینه تحقیق:آموزش باليني به عنوان قلب تحصيلات حرفه اي، از اهميت به سزايي در نظام آموزش پرستاری و مامايي در دنيا برخوردار است. در میان عواملی که در آموزش مهارتهاي بالینی نقش دارد، بدون شک بازخورد ازجایگاه خاصی ... -
بررسی تأثیر یادگیری مشارکتی بر یادگیری زبان تخصصی دانشجویان پزشکی
(FME, 2014-01-01)چکیده: زمینه تحقیق: یادگیری مشارکتی، به عنوان یکی از مؤثرترین شیوه های آموزشی دانشجو محور شناخته می شود. با توجه به اهمیت دانش زبان انگلیسی در حرفه پزشکی، به نظر می رسد به کارگیری این شیوه آموزشی در بهبود یادگیری زبان ... -
بررسی نظرات دانشجویان کارشناسی ارشد آموزش پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی شهید بهشتی، تبریز و اصفهان در مورد تجربه پژوهشی کارشناسی ارشد آموزش پزشکی
(FME, 2013-01-01)چکیده: مقدمه: پژوهش از عوامل اصلی شکوفایی علمی و تکنولوژی هر جامعه به شمار میرود و تحقیقات بستر اصلی توسعه همه جانبه، سازندگی و استقلال هر کشور است. دانشگاهها به عنوان سازمانهای تولید کننده علم متولی کیفیت آموزش و پژوهش ... -
مقایسه دو روش آموزشی مبتنی بر کامپیوتر و سخنرانی بر ماندگاری دانش در واحد کارآموزی ویژه مبحث (دیس ریتمیها) در دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر 1391
(FME, 2012-01-01)چکیده: زمینه تحقیق: امروزه انتخاب و بکارگیری انواع روشهای آموزشی مؤثر در توسعه یادگیری فراگیران از جمله اهداف مهم و عنصر اصلی در برنامه ریزیهای آموزشی محسوب میگردد. یکی از مهمترین اصول آموزشی، روش تدریس مناسب است ... -
بومی سازی ابزار سنجش محيط آموزش باليني دانشجويان كارشناسي (UCEEM) و بررسی ادراک دانشجویان پرستاری و مامایی از آموزش بالینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهران
(FME, 2015-03-01)چكيده: پيش زمينه و هدف: سنجش محيط آموزش باليني و آكادميك كليد ارايه برنامه هاي آموزشي با كيفيت مطلوب و دانشجو محور است. محيط آموزش باليني را مي توان ارزيابي كرده و تغيير داد و به اين منظور لازم است از ابزارهاي مناسب ... -
بررسی درک دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از جو آموزشی کارآموزی بر اساس ابزار DREEM
(FME, 2015-04-01)چکیده: مقدمه و هدف: محيط و فضاي حاكم بر يادگيري نقش مهمی در فرآيند و کیفیت آموزش دارد.هدف از اجرای مطالعه حاضر، تعيين درک دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از جو آموزشي کارآموزی بر اساس ابزار دریم بوده ... -
Developing the One-Minute Preceptor
(bmj, 1996-01-01) -
تدوین شاخص های پاسخگویی اجتماعی در دانشکده پزشکی
(FME, 2013-01-01) -
ارزيابي ومقايسه محيط هاي آموزشي باليني از ديدگاه دستياران در مراکز آموزشي درماني دانشگاه علوم پزشكي تبريز
(FME, 2012-01-01)چکیده: زمینه تحقیق: محیط آموزشی بالینی، عامل بسیار موثری در یادگیری مبتنی بر کار محسوب می شود. ارزیابی چنین محیطی، نمایی از عملکرد بخش های بالینی ارائه می دهد. الگوی PHEEM به عنوان یک ابزار تشخیصی برای ارزیابی کیفیت ... -
مطالعه سیستماتیک و توسعه محتوایی جهت تدوین راهنمای آموزشی خود مراقبتی مقابله با گر گرفتگی در دوران یائسگی با تاکید برفعالیت جسمانی و رژیم غذایی برای زنان 60-45 سال
(FME, 2013-01-01)چکیده: زمينه :در دوران يائسگي گرگرفتگي يكي از علامت هاي شايع وناراحت كننده در زنان يائسه مي باشد كه بر كيفيت زندگي زنان تأثير زيادي گذاشته و مي تواند سبب اختلال در فعاليت هاي روزانه آنها گردد.درحال حاضر درمان جايگزيني ... -
ارائه سازوکارهای افزایش انعطاف پذیری آموزش علوم پزشکی ایران در مقابل نیازهای در حال تغییر محیطی
(FME, 2010-01-01)چکیده: این پایان نامه در چند مرحله به انجام رسید. مرحله اول پژوهش؛ بررسی مفهوم انعطاف پذیری در سطح تحلیل سه گانه سازمانی، گروههای آموزشی و اعضاء هیئت علمی و مدیران دانشگاه ها تعیین عوامل اثرگذار بر انعطاف پذیری گروه ... -
طراحی و اجرای آزمایشی دوره ارزیابی خطرات سلامت مبتنی بر جامعه دوره پزشک عمومی
(FME, 2012-01-01)چکیده: زمینه تحقیق: با تغییر الگوی بیماری ها از بیماری های عفونی به بیماری های مزمن و غیر واگیر و با توجه به ماهیت عوامل خطر بیماری های گروه اخیر نیاز به آموزش اختصاصی در زمینه کنترل این عوامل خطر در برنامه آموزشی پزشکی ... -
مطالعه تطبیقی نظام آموزشی مامایی ونقش ماماها در ایران و کشورهای منتخب به لحاظ توسعه یافتگی در خدمات بهداشتی سطح اول (PHC)
(FME, 2013-01-01)چکیده: زمینه تحقیق: مقایسه وضعیت مامایی در ایران با کشورهایی که شاخص های سلامت مادر و نوزادان خوبی دارند به شناسایی نقاط ضعف و قدرت و راهکارهای ارتقاء وضعیت مامایی در ایران کمک می نماید. هدف: این مطالعه با هدف بررسی و ... -
نيازسنجي آموزش پزشكي مبتني بر شواهد اعضاي هيئت علمي باليني بيمارستانهاي دانشگاه علوم پزشكي شهيدبهشتي شهر تهران سال 1390
(FME, 2012-01-01)چکیده: زمينه تحقيق: امروز با توجه به مشغله زياد پزشكان، يكي از روش هاي به روز ماندن اطلاعات پزشكي در آنها، استفاده از پزشكي مبتني بر شواهد (EBM) است. هدف: هدف از اين مطالعه، تعيين نيازهاي آموزشي EBM در اعضاي هيئت ... -
بررسی روشهای جذب، بکارگیری و ارتقاء اعضاء هیات علمی بالینی از دیدگاه اعضاء هیات علمی
(FME, 2013-01-01)چکیده: زمینه تحقیق و هدف : پیشرفت و توسعه کشورها مرهون تلاش بی وفقه دانشمندان ، علما و متولیان تعلیم و تربیت بوده و نظام های آموزش از آن جهت که که می توانند نیروی انسانی متخصص مورد نیاز برای رشد و تعالی جوامع بشری را ... -
مطالعه تطبیقی ساختار و عملکرد متولی توسعه آموزش در دانشگاههای معتبر جهان
(FME, 2014-01-01) -
تاثیر کارگاه مهارت های تفکرنقادانه بردانش ، نگرش و مهارت تفکرنقادانه اعضای هیئت علمی بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
(FME, 2011-01-01)چکیده: مقدمه: تفکر نقادانه به عنوان یکی از اولویتهای برتر در آموزش دانشگاهی مورد تاکید قرار دارد. اساتید یکی از عناصر مهم در آموزش دانشجویان می باشند و جهت ارتقا مهارت های تفکر نقادانه دانشجویان ، ارتقا این مهارت ها ... -
تاثیر تقدم آموزش بالینی یا آموزش نظری بر میزان یادگیری درس پرستاری ارتوپدی
(2012-01-01)چکیده: زمینه تحقیق: رسالت دانشکده هاي پرستاري توانمند سازي دانشجويان پرستاري در جهت پذيرش نقش هاي خطير حرفه پرستاري است. در پاره ای از موارد، درآرايش دروس پرستاري تقدم آموزش دانشجويان در واحد هاي نظري و باليني با توجه ...