Browsing Faculty of Medical Education by Issue Date
Now showing items 1-20 of 127
-
Developing the One-Minute Preceptor
(bmj, 1996-01-01) -
بررسی اندازه اثر اجزای تشکیل دهنده نمره آزمون چندگزینه ای با شیوه تعیین درجه اطمینان به پاسخ ومقایسه این نمره با نمره یک آزمون
(FME, 2010-01-01)چکیده: سابقه و هدف : دانش ناقص (Partial knowledge) و بررسي و ارزيابي آن يكي از مهمترين فاكتورهايي است كه مي توان در ارتباط با ارتقاء و توسعه آزمونهاي چند گزينه اي مورد توجه جدي قرار داد. راهبردهاي متنوعي نيز براي پوشش ... -
بررسی میزان موفقیت تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان وعوامل موثر در آن درسال 1389
(FME, 2010-01-01)چکیده: زمینه وهدف : افت تحصیلی دانشجویان یکی از مشکلات اصلی مراکز آموزش عالی کشور می باشد که نه تنها باعث هدررفتن وقت و هزینه های جاری در مراکز آموزشی می شود بلکه سبب ایجاد مسائل و مشکلات روحی-روانی، خانوادگی و ... -
تبیین دیدگاه ها،نظرات و انتظارات دانشجویان استعداد درخشان رشته های پزشکی و دندانپزشکی در زمینه تسهیلات آموزشی، پژوهشی، رفاهی و فوق برنامه در دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی در سال 1389
(FME, 2010-01-01)چکیده: مقدمه: حمایت از نخبگان و استعداد های در خشان چندین سال است که به طور جدی در دانشگاه های کشور مطرح شده است ، اهمیت توجه به نیازها و بررسی مشکلات دانشجویان دارای استعداد در خشان از آن جهت است که می بینیم هر ساله ... -
ارائه سازوکارهای افزایش انعطاف پذیری آموزش علوم پزشکی ایران در مقابل نیازهای در حال تغییر محیطی
(FME, 2010-01-01)چکیده: این پایان نامه در چند مرحله به انجام رسید. مرحله اول پژوهش؛ بررسی مفهوم انعطاف پذیری در سطح تحلیل سه گانه سازمانی، گروههای آموزشی و اعضاء هیئت علمی و مدیران دانشگاه ها تعیین عوامل اثرگذار بر انعطاف پذیری گروه ... -
بررسی وضعیت قابلیت یادگیری سازمانی، موانع و تسهیل کننده های یادگیری سازمانی در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در سال 92- 1391
(FME, 2010-01-01)چکیده: زمينه تحقيق: يادگيري سازماني و سازمان يادگيرنده، امروزه بعنوان يكي از مهمترين عوامل تأثيرگذار در موفقيت سازماني محسوب ميشود. مديران و بخصوص مديران دانشگاهي ميبايستي در جهت حركت به سمت سازمان يادگيرنده اقدامات ... -
بررسی مشکلات ارتقای رتبه ی علمی اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین و ارائه راهکارهای بهینه در جهت رفع آنها
(FME, 2011-01-01)چکیده: زمینه: این پژوهش به منظور بررسی مشکلات ارتقای رتبه ی علمی اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین صورت گرفته است. گرچه بقا و سلامت سازمان در گرو وجود سیستم صحیح ارزیابی نیروی انسانی است ولیکن در این پژوهش تعیین ... -
تعيين تاثير آموزش از طريق مدل اعتقاد بهداشتي بر آگاهي و نگرش دانشجويان رشته پرستاري و مامايي در پيشگيري از بيماريهاي قلبي عروقي (استان كرمانشاه سال 1390)
(FME, 2011-01-01)چكيده: زمينه تحقيق: توسعه برنامه هاي آموزش سلامت در جامعه و محيط هاي كاري مي تواند در پيشرفت و ارتقاي سلامت و كاهش تقاضا و هزينه هاي خدمات درماني بسيار موثر باشد. هدف: اين مطالعه به منظور بررسي ميزان تاثير آموزش از ... -
تاثير يک دوره داستان خوانی بر ميزان همدلی با بيمار در دانشجويان پزشکی
(FME, 2011-01-01)چکيده: زمينه: همدلی يک ويژگی عمدتاً شناختی است که شامل درک تجربيات، علايق و ديدگاه های افراد ديگر همراه با ظرفيت به مشارکت گذاشتن اين درک است. از آنجا که همدلی سنگ بنای ارتباط پزشک و بيمار هست امروزه تربيت پزشکانی نوع ... -
بررسی نظرات اعضاء هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در زمینه آموزش پزشکی پاسخگو
(FME, 2011-01-01)چکیده: زمینه تحقیق: آموزش پزشکي مي بايست پاسخگوي نيازهاي جامعه باشد و براي برخورداري همه انسانها از چهار ارزش برابري(عدالت)، کيفيت، ارتباط (وابستگي) و بازدهي (مقرون به صرفه بودن) در خدمات بهداشتي و درماني گام بردارد. ... -
بررسی میزان تمایل به تفکر انتقادی و رابطه آن با عزت نفس در دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه سال 1390
(FME, 2011-01-01)چکیده: زمینه تحقیق: نظر به پیچیده شدن نظام مراقبت بهداشتی امروزی و اهمیت تفکر انتقادی جهت سازگاری با این شرایط، مطالعه عوامل و ویژگی های تأثیرگذار در رشد تفکر انتقادی، دارای اهمیت فراوانی است. هدف: اين مطالعه به منظور ... -
نیازسنجی آموزشی کارکنان معاونت بهداشت ودرمان هلال احمر کشور به منظور طراحی برنامه آموزش ضمن خدمت
(FME, 2011-01-01)چكيده: برنامه های آموزشی به منظور تأمین نیازهای آموزشی فراگیران طراحی می شوند. لذا شناسایی نیاز، اولین گام در برنامه ریزی آموزشي است و موجب افزایش مشارکت فراگیران در طراحی برنامه های آموزشی و ارتقاء سطح کیفی برنامه ها ... -
بررسی میزان سواد اطلاعاتی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر
(FME, 2011-01-01)چكيده: زمينه تحقيق: سواد اطلاعاتي مجموعه توانمندي هايي است كه افراد به كمك آن مي توانند تشخيص دهند چه موقع به اطلاعات نیاز دارند و به جايابي ،ارزيابي و استفاده موثر از اطلاعات مورد نياز مبادرت ورزند. ماموريت اصلي نظام هاي ... -
تعیین میزان انطباق سرفصلهای آموزشی کارشناسان رشته بهداشت عمومی با وظایف مورد انتظار و میزان کاربرد سر فصلها بر اساس شرح وظایف در حال انجام از دیدگاه کارشناسان
(FME, 2011-01-01)چکیده: مقدمه: كارشناسان بهداشت عمومي، سهم عمده اي در اجراي برنامه هاي بهداشتي مراكز بهداشت كشور ايفا مي نمايند. نظرات شاغلين اين رشته در خصوص اينكه برنامه آموزشي اين رشته تا چه حد پاسخگوي نيازهاي شغلي دانش آموختگان ... -
تدوین برنامه درسی مدیریت برای رشته پزشکی عمومی در ایران
(FME, 2011-01-01)چکیده: زمینه و هدف: مهارت های مدیریتی و رهبری تلفیق شده با عملکرد درمانگری پزشکی است که توجه بسیار کمی در برنامه آموزش پزشکی عمومی بسیاری از کشورها ( از جمله ایران) به آن شده است.مشارکت پزشکان در تصمیم گیری های مدیریتی ... -
تاثیر کارگاه مهارت های تفکرنقادانه بردانش ، نگرش و مهارت تفکرنقادانه اعضای هیئت علمی بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
(FME, 2011-01-01)چکیده: مقدمه: تفکر نقادانه به عنوان یکی از اولویتهای برتر در آموزش دانشگاهی مورد تاکید قرار دارد. اساتید یکی از عناصر مهم در آموزش دانشجویان می باشند و جهت ارتقا مهارت های تفکر نقادانه دانشجویان ، ارتقا این مهارت ها ...